Perkahwinan Kami

Daisypath Anniversary tickers

Dan Cinta Itu Menemukan Kita

Daisypath Anniversary tickers

Saturday 24 September 2011

Set Bersalin Yang Bagus

Assalamualaikum..

   Pada ibu2 atau bakal ibu di luar sana...disamping mencari barang baby...korang mesti tercari2 juga set bersalin atau jamu yg sesuai pas korang bersalin nantikan...jgn terpedaya ye...korang mesti teruja sebab nak kuruskan badan dan mengetatkan ehemmm selepas bersalinkan...aku beli set leesa formula...yg aku makan pil haruan je untuk sembuhkan luka...segala mcm pil perawan dan krim2 utk disapu...aku tak pakai lgsung...wat rugi duit bli mahal2 dekat 300 ringgit...korang punye ehemmm tu...kalau korang breastfeeding baby...tak payah susah payah nak cari herba..sebab hormon yg dirembeskan semasa kite susukan anak dh cukup utk ketatkan semula ehemmmm...tak caya..tanyalah suami anda....cuma carilah herbs yang dapat sembuhkan luka dgn kadar segera...
    untuk kempiskan perut pun jgnlah risau...masa pantang tu..korang pantanglah betul2...betul kata org2 tua jgn minum air byk...kalo tak badan korang mmg cepat kembang...kalo korang pantang sehabis baik...hasilnya pun...korang akan lebih cun dari zaman anak dara...aku kesal satu perkara...aku minum byk air...mmg pas pantang kite rasa nak bedal mcm2 tapi pas pantang tu take it easy...jgn jadi mcm aku...perut buncit yer...malu dgn suami...orang kata 3-4 bulan dah leh minum ais...aku 8 bulan baru minum ais...tu pun sakit urat...
   jadi tak payahlah teruja sgt nak beli set atau jamu bersalin...nanti korang akan rugi duit jer...beli ape yg benar2 perlu sahaja...korang jadi zombie malam2 berjaga nak layan baby pun dh byk kalori yg terbakar...sekali sesi penyusuan sahaja cukup utk membakar 5000-600 kalori...kalo baby menyusu 12 kali sehari...hamik..rasakan kezombian dan kekurusan yg akan terjadi....but beware...seterusnya kalo korang tak jaga makan jadi mcm aku gak...makan dgn bijak ye...ok papai....

No comments: