Perkahwinan Kami

Daisypath Anniversary tickers

Dan Cinta Itu Menemukan Kita

Daisypath Anniversary tickers

Thursday 29 September 2011

Kartun Yang DiGemari Sejak Kecil

Assalamualaikum...

    Pada malam yang hening ini...dengan sedikit perasaan sakit tulang...apa kata saya review beberapa kartun yang sangat melekat di hati dan byk sangat memori semasa kanak-kanak...


1. Thundercats
    
    Kartun ni memang best...sangat suke bila ketua geng cat ni kuarkan pedang dan sebut...thunder...thunder...thundercats...hoooooo...nama karakter kartun dalam ni..liono,tigra,panthera,citara,willy cat,wildly cat and snurf..together they fight against the evil force called Mambra...the mummy like evil guy that can transform into body builder shape-like...diorang ada seorang penasihat maya bernama saga...


2. The Smurfs

    Orang2 kecil yang berwarna biru...tak banyak yang aku leh citer sebab masa kecik dulu aku tak faham pun ape yang kartun ni cakap..tapi aku akan setia tunggu depan TV semata-mata nak tengok orang2 biru ni...kiut...





3. Saber Rider and The Star Sheriff

   Owhh...intro kartun ni sangat lah sedap...sila cari kat youtube lagunya...sangat catchy...menangkap di telinga...hero yang terdiri dari 4 orang...





4. Doraemon

    Memang tipulah sape yang tak tengok doraemon...robot kucing yang takde telinga sebab digigit oleh tikus...poketnya boleh mengeluarkan bermacam2 gadget yang ajaib serta serbaguna..kadang2 tak masuk akal but very fantasy and it likes your dream comes true....memang creative sape yang reka crite ni..




5. Naruto

   Memang kipas susah mati lah kat kartun ni...banyak2 kartun...this one is number one of my list...aku suke giler watak naruto yang loser from the first tapi lama2 accepted by his comrades because of his ninja talent...ternyata orang jepun lebih creative reka citer kartun yang menarik hati aku...


    Sebenarnya banyak lagi citer kartun yang sangat layan masa kecil2 dulu contohnya...power rangers, ultraman, flashman, maskman, suria baja hitam, gaban, transformers, voltron, sailormoon, cardcaptor sakura, inuyasha, slamdunk...fuhh...otak kartun gak aku ni...semua gambar credit to encik google...ok papai...

No comments: