Perkahwinan Kami

Daisypath Anniversary tickers

Dan Cinta Itu Menemukan Kita

Daisypath Anniversary tickers

Sunday 4 September 2011

Lauk Sardin

Assalamualaikum...

     Ada orang suka makan ikan sadin...ada orang tak suka sebab ada yang kata bau lauk sadin kuat sangat...nanti melekat kat tgn...aku tergolong dalam kategori suka makan lauk sadin..simple dish yet very delicious...dulu mak suka masak lauk sadin..itu je yang paling murah masa tu, banyak dalam satu tin...kalau ikan fresh lagi mahalkan...
     Aku suka gak kalau mak wat sandwich sadin...mmg sedap yg tak leh tahan lah...pas tu kdg2 mak gune ikan sadin tu utk wat masak lemak cili api...fuhh...mak masak mmg sedap...ada dua brand je yg sedap pada aku iaitu ayam brand dan king cup...
     dulu masa aku dok U...ada sorang member ni tegur kenapa aku slalu amik lauk sadin...dia kata dia tak suka...dia tak leh makan ikan yg tak segar...he...mungkin family dia tersangat mampu bli ikan segar...walaupun masa tu aku mampu bli lauk lain yg lebih sedap....tapi aku dari kecik asyik makan lauk tu...jadi mmg dah kena sangat dgn tekak aku...membe aku kata dia tak leh makan lauk sadin...tapi aku tgk dia bedal sandwich sadin bukan main lagi...busuk punya olang...
     skang sadin 1 tin kalau tak silap 5rgt lebih kot...overkan...mcm la wat sadin kena pakai petrol atau gula...tak silap aku 2 benda ni je harga naik...tak kena-mengena pun dgn sadin...ok lah..papai...

No comments: