Perkahwinan Kami

Daisypath Anniversary tickers

Dan Cinta Itu Menemukan Kita

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday 14 September 2011

Kesibukan Melanda

Assalamualaikum...

     Lama gak tak update blog...sibuk jadi pengawas peperiksaan...pastu sakit perut gastrik...owwhh...kenapalah pilih aku jadi pengawas peksa...kesian anak aku...dahlah ayahnya dok jauh..nanti kurang rasa kasih sayang ibu plak...alasan suh aku gi...cikgu yong takde suami nak urus kat umah...suami dok jauh...kalau balik pun bukan ada sape....bila ada suami kat umah...ala cikgu yong cikgu pemulihan je...tak banyak keje...alasan helah bela diri sebab tak nak diri sendiri yang terkena...hello...korang takde anak2 ke?bila time anak bini dia sakit or nak amik anak kat sekolah...dia suh aku tolong jaga kelas dia...boleh plak...bukan guru pemulihan tak leh kena ganti guru ke?...hal2 gitu korang pandang remeh..korang wat lah kat aku gini...Allah kalau nak balas...tak nanti pada diri kita...mungkin pada anak2 kita...Ya Allah Kau tunjukkankanlah balasanMu...aku bukan ape...yg aku geram tu..alasan helah bela diri yang dorang bagi tu...aku tak tau kenapa Mr X ni takut sangat nak suruh cikgu lelaki...kecut ke?....dalam takwim telah tertera nama cikgu setiausaha program protim..aku gak kena wat...takpe...dia bagi kali ni aku KIV...last minit baru wat...nanti PPD kejar dia...bukan aku...kasi ajar sikit...emosi sungguh aku...
    berbalik soal anak...when it comes to your children..pleaselah drop your work to other place...anda patut mendahulukan anak anda berbanding kerja..they are your flesh and blood...jgnlah sesekali miss peristiwa anak membesar sebab semua benda ni takkan berulang...bila anak2 tgh membesar...diorg mmg akan byk bertanya dan bercerita..biasalah...budak...but..momen ini takkan berulang dah dan akan dirindui oleh kita para ibu bapa...bila dia dah besar...dia tak bercerita dah...dia akan ada family sendiri untuk diuruskan...
    ini kisah benar...ada seorabg guru besar pompuan (Mrs K) yg sangat mementingkan kerja...kalau cikgu2 nak bawa anak gi klinik pun dia berat nak bagi...tiba2 satu hari dia eksiden bersama anaknya...eksiden kecil je tak remuk pun keta...but unfortunately...kepala anak dia terhentak kat dashboard...anak dia nampak mcm ok..tapi esoknya anak dia demam...then malam makin teruk...lusa...anak dia meninggal dunia sebab pengumpulan air dalam kepala....sejak dari hari itu barulah dia sedar kepentingan anak dan family...lepas dari peristiwa tu...kalau ada je cikgu nak bawa anak ke hospital or sakit whatsoever...dia bagi cikgu tu pegi dan dia sendiri akan ganti kelas cikgu tersebut...manusia kalau tak kena tak rasa...dah kena baru taukan itulah feelingnya...
    ada seorang cikgu pompuan ni...her husband seorang pegawai...then ada satu waktu tu...cikgu pompuan ni sakit lama berbulan2...then barulah encik pegawai ni sedar bahawa betapa susahnya kalau isteri dia sakit...semua benda kena wat dan urus sendiri...selama ni...bila org bawah dia bagi alasan isteri atau anak sakit...dia wat tak reti...bila dah kena sendiri baru dia tau kesusahan org bawahnya...sejak dari tu..dia jadi seorang ketua yg lebih toleransi...ini semua kisah benar...bukan aku saja2 reka..walaupun simple tapi sgt penting untuk renungan anda yg bergelar ketua...kite ni manusia tak lepas dari ujian dan dugaan...apa yg aku lalui ni pun ujian gak...cuma Allah, suami dan family je yg faham kot...kalau boleh aku tak nak anak aku rasa ape yg aku rasa...masa darjah 1 lagi...aku dan abang aku kena jaga adik aku yg masih baby sebab mak kena kuar gi keje...nak upah pengasuh tak mampu...abang aku sekolah sesi pagi...aku sesi petang...so..bila abang aku balik sekolah...tukar shift jaga adik...aku plak gi sekolah...darjah 4 gi cuci pinggan kat kedai makan sebab takde duit nak beli kasut sekolah...bila dikenang mmg rasa pilunya situasi dulu...tapi aku budakkan masa tu...
   so..whatever happen...family first ye...pnah ada skali tu aku minta balik sebab anak aku ada masalah kat umah...Mr X wat muke bodoh je...semoga Allah saja yg dapat membalasnya....sekian...

No comments: