Perkahwinan Kami

Daisypath Anniversary tickers

Dan Cinta Itu Menemukan Kita

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday 10 August 2011

Breastpump..Double Pump or Single Pump?

Assalamualaikum....

   Dulu aku ada wat entry pasal Medela Swing...benda ni single pump...perfomance mmg bagus...letdown reflex penah sampai 3x...tapi bila diriku ini semakin sibuk..rasa mcm nak pakai double pump je....tapi medela freestyle yang digembar-gembur sebagai double pump yang hebat dan mantap tu...mahal....(_ _!)..harganya paling murah aku survey dalam RM1600. Mana i nak korek duit ni...aku tak tau kenapa aku berkenan sangat dgn medela brand...daripada forum yg aku baca...mmg medela mendapat pujian yg tak hengat punya daripada ibu2 yg eksklusif breastfeed. Spectra pun ok tapi ada yg kata berat...brand terbaru yg aku tgk untuk double pump ialah pump penyusuan Modu from korea...harga mmg mampu..kalau tak silap RM599. cuma orang kata...orang kata ye...bukan aku kata...pam penyusuan Modu ni susah sikit sebab takleh freestyle...kena pegang..mcm ne nak gune kalau dua2 tangan dah pegang cup ke breast...pastu nak ekjas power suction....takkan nak ekjas pakai kaki...owwhh..sukar utk di imagine kan...but aku rasa pump Modu ni kategori affordable dan kalau dah biasa tak jadi masalah...lagipun pengedar pump ni perempuan melayu yg sangatlah gigih sebagai business woman dan kaunselor laktasi. cayalah...walau bagaimanapun hati aku ni tgh bercabang tiga nak beli breastpump ni....satu --> fikirkan fulus..ada tu ada..tapi mcm nak guna utk raya je... dua --> freestyle yg mmg praktikal penggunaannya.. tiga --> pam penyusuan Modu yg affordable....perlu ke aku ketuk duit laki aku....tak sampai hati tau...dia ada kata dia nak baiki bumbung keta dia yang buruk tak hengat tu kikikikikikiki...owwhhh...bila duit nak datang bergolek2 mcm bantal golek...

     

No comments: