Perkahwinan Kami

Daisypath Anniversary tickers

Dan Cinta Itu Menemukan Kita

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday 5 October 2011

Lagu dan Zaman

Assalamualaikum...


     Bila korang dengar lagu di radio...pernahkah korang rasa lagu tu mengingatkan koorang tentang zaman tertentu...aku mempunyai lagu yang mengingatkan aku pada zaman tertentu...

  • lagu2 rock kapak mengingatkan ketika aku masih kecil..lebih kurang tadika ke darjah satu...contohnya lagu takdir dan waktu, isabella, sejati, cintamu mekar dihati...memang jiwang...
  • darjah 1 ke darjah 4 gitu...ni zaman ramlah ram...rohana jalil...
  • darjah 5 ke darjah 6....ni zaman ziana zain...
  • tingkatan 1-tingkatan 3...ni zaman boy band...backstreet boys..nsync..911..mmg aku leh angau lah bila dengar lagi boy band..sampai skang aku ingat..dalam kereta pun ada CD backstreet boys..sampai encik suami kutuk habislah....
  • tingkatan 4 - tingkatan 5....ni zaman eminem..limbizkit...
  • matrik....ada apa dengan cinta...zaman bercinta dengan encik suami ni...zaman dengar lagu cinta je...ranggaaaaaaa......
  • kustem....x layan radio...banyak kerja...layan skit2 je lagu dewa..
  • maktab...sama je...tak layan radio..lagi lah banyak kerja....
  • dah kahwin...layan suami...
  • dah ada anak....diri sendiri pun tak sempat nak bersolek...
     sampai had tu je tentang aku, lagu dan zaman...skang ni dgr2 kat hujung telinga je. tu pun tak sedap lah lagu lady gaga...dan mcm2 lagilah yang aku tak kenal...genre muzik berubah selari dengan perubahan zaman...skang bila aku dengar lagu yang adik aku nyanyi tapi aku tak leh nyanyi...terasa tua nya aku...aku yang ketinggalan tak dengar radio atau lagu2 zaman aku remaja tak lagi sampai di hati remaja skang...nampak sangat dah tak remaja aku ni...lagi satu skang ni zaman k-pop...tak berkenan aku...nyanyi tak seberapa...menari je lebih...pada peminat k-pop aku minta maaf ye...tapi drama2 korea best..jln cerita menarik..tak boring..tak stereotaip...ok..papai...


No comments: