Perkahwinan Kami

Daisypath Anniversary tickers

Dan Cinta Itu Menemukan Kita

Daisypath Anniversary tickers

Sunday 8 July 2012

Lagi 28 Hari

Assalamualaikum...

       Hai semua...ape kabar? saya dah termengah-mengah x larat ni. kalau ikut due..lagi 28 hari je nak bersalin...sejak2 nak bersalin ni..rasa makin stress plak..Ali pun makin kuat meragam..dengki dgn adik dia kot..suami plak dok jauh..kerja bertimbun...stressssssssss.......mengah...rasa tak cukup nafas...
      Hari Sabtu lepas, gi scan kat ar-ridzuan...kepala baby dh engage..harap2 dia tak main pusing2 dah...berat baby 2.5kg..masa Ali dulu...time ni dah bersalin dh..Ali lahir 8bulan...adik Ali nak duduk dalam perut lagi...gembiranya nak dapat baby lagi..kegembiraan ni aku kongsi dgn suami je...aku x rapat dgn mak ayah...diorang pun tak tanya ape...aku mengandung ni pun semua aku urus sendiri walaupun aku dok dgn diorang..kwn2 kata 'yong senang dok dgn mak ayah.ape2 hal diorang leh tolong.' that is so not true. baru2 ni Ali demam campak. aku dgn husband yg jaga. husband ambik cuti sebab tau aku dah tak larat nak dukung Ali yg demam...sakit pening susah senang kami mmg berdua...TQ my husband. lagi aku nak bersalin ni aku tgk mak ayah makin galak gi berjalan hujung minggu. kadang2 tinggal aku berdua je dgn Ali kat rumah sementara nak tunggu husband dtg hujung minggu...dgn mentua lagi la tak tanya ape pun psl cucu2 dia kat sini...
      Berpantang kali ni..Insya Allah aku berpantang sendiri dgn suami kt Kuantan. tak nak menyusahkan sesapa. mak kata aku wat dia pecacai..tapi diorang jaga Ali dalam 3-4 jam saje sehari. balik keje semua hal Ali aku yg uruskan...mandi, berak, susu, basuh kain, lipat kain...sebab tu bila ade aku...Ali tak nak dgn sesape...bila Ali tido kul 10-11malam..barulah aku leh sambung keje2 opis..then tido kul 2-3pagi...kdg2 aku rasa tertekan bila suami aku takde...aku rasa hilang sebelah tgn..sb dia mmg rajin tolong aku uruskan hal anak....kaki aku bengkak..dia tolong picit...tu sebab bila setiap kali hantar dia kat terminal bas mmg aku tak dapat tahan air mata aku...mungkin lepas bersalin ni...aku akan pindah rumah...tak duduk dgn  mak ayah dh..pandai2lah aku survive sendiri...sb ade atau x...sama saja...bila dok dgn diorang nanti bila kite terasa hati kite kena diam...tapi bila diorang terasa hati kita berdosa...
    Untuk anak2 lelaki...mak ayah sanggup wat ape saje...barang adik aku tertinggal pun sanggup hantar gi KL. abang aku bergaduh dgn kakak ipar pun...on the spot gi KL...tapi aku nak bersalin ni mak kata....'siap semua barang kau, nanti tak kuasa aku nak ulang alik gi hospital hantar barang2 kau'...sampai hati mak cakap gitu...padahal hospital x sampai 15 minit pun...aku bagi duit tolong diorang tiap2 bulan...lebih byk dari ape yg abang aku bagi..tapi mak ayah selalu menidakkan pertolongan aku...cerita kat sedara mara benda yg lain...hari tu, tinggalkan aku dgn Ali berhari2...menipu kata nak gi bincang pasal biasiswa adik aku..padahal gi tgk teater adik aku berlakon...tak leh nak tipu dah sebab muka adik aku kuar dalam paper...balik tu masih nak pusing2 cakap...mujurlah husband aku amik cuti jaga aku dan Ali sebab aku mmg dh tak larat nak handle Ali sorang2 dgn perut gini...
    masa aku belajar dulu..diorang bagi belanja 150rgt pastu 4 bulan nanti baru bagi pulak...boleh bayangkan ape yg aku makan...aku minta baiki komputer utk taip assignment diorang kata takde duit..tapi diorang beli keyboard utk adik aku....aku minta motor sebab rumah sewa aku jauh dari kampus...mak kata banyak cantik kau...aku beli basikal dgn duit aku sendiri, jalan paling dekat ke kampus kena lalu kwsn paya yg banyak sgt lelaki gila seks suke tunjuk 'tut'...tapi aku redah gak sebab tu je jalan paling dekat ke kampus.....duit tambang bas tak penah ambik tau...bila aku minta duit belanja...mak angkat bahu cakap takde takde...sewa umah bayar sendiri...cuti sem aku gi keje..kat kampus aku jual sandwich dgn kawan aku nak cari duit poket...
    adik dan abang aku...nak lesen mak ayah bagi duit...abang aku nak gi kampus ayah aku anta..adik aku dapat motor..laptop dah nak masuk dua sebab yg 1st beli kena curi...keyboard...sewa umah mak bayar..duit blanje diberi...duit tambang diberi kdg2 gi hantar sampai balik...baju beli lawa2 ...nak wat medical check up pun mak ayah bawak...aku dulu gi sendiri bayar guna duit sendiri...
    kdg2 aku pelik kenapa mak ayah lebihkan anak lelaki...aku anak perempuan sorang..kalau orang kata aku manja..again,that is so not true...boleh kata semua benda aku gi korek sendiri...belum kira sumpah seranah yang aku dapat...'anak haram, anak derhaka, babi, binatang, celaka, bohsia, haramjadah, anak tiri, berambus keluar dari rumah'...tapi mmg aku nak keluar dari rumah...aku tak larat kena maki hamun dah...dari kecik aku kena seranah...kalau dah besar bolehla nak kata aku ni kurang ajar...ade gak aku menjawab...tapi kalau belum tadika aku dah kena seranah...aku tak taulah ape salah aku...mak benci aku sebab muke aku sebijik mcm muka kakak ipar yg dia benci..nama pun sama plak tu...,tapi bukan salah aku...aku tak minta pada Allah pun muke aku sama dgn makcik aku...pastu dah ayah aku letak nama aku sama dgn makcik aku tu...aku nak wat mcmne...masa tu aku baby...mane leh request nak nama ape....kalau aku leh request leh aku minta nama sedap sikit...puteri emelda beradu di kamar baldu..hehehe...
    Inilah nasib aku dari kecik...aku simpan dalam hati je semua...bila dh kawin baru aku ckp dgn suami aku...itupun dia tgk sendirilah...kdg2 bila aku tgk muke Ali...aku tak tergamak nak seranah dia sebab aku tahu ape akibat bercakap kata2 kesat dgn anak2...aku tak tau kenapa mak ayah tergamak seranah aku dgn kata2 kesat....kdg2 aku sedih semua ni terjadi pada aku...aku tak ingat bila kali terakhir mak ayah usap kepala aku...mungkin 23 tahun yg lepas...itu aje untuk kali ni...bye...

No comments: