Perkahwinan Kami

Daisypath Anniversary tickers

Dan Cinta Itu Menemukan Kita

Daisypath Anniversary tickers

Sunday 13 May 2012

Anak Itu Rezeki

Assalamualaikum...

      Hai..ape khabar? hari ni nak citer sikit kisah anak itu rezeki....hehehe...penah tak dengar ada orang dh kawin dkat 10 tahun tapi takde anak, kdg2 sampai tua takde rezeki nak dapat anak...jenuh berusaha tapi tetap takde rezeki padahal dok sebumbung dan boleh berusaha bila2 masa yg depa suke...
      Anak itu rezeki...Allah bagi pada sesiapa sahaja yg mereka kehendaki tak kira lah ape pun jantina bayi...hmmm...mcm aku dan suami yg dok jauh ni...syukur alhamdulillah kami diberi rezeki untuk menimang anak...tapi orang kata...suami isteri yg dok jauh ni lagi cepat timang anak...masa mula2 kawin dulu...6 bulan baru aku mengandung...kawan2 yg dok dekat dgn suami, 2 bulan dah mengandung, 4 bulan dah mengandung...ada yg setahun baru mengandung...tapi untuk anak kedua...aku yg bagai tak sabor nak mengandung lagi...aku terima dengan hati terbuka...syok ape mengandung...walaupun sakit2 badan tapi perhatian yg diberi oleh suami tu wat aku rasa bahagia...ehehehe...
     ada sorang kawan aku, dia dh kawin nearly 10 years tapi x dapat anak..baru2 ni ngandung tapi gugur sebab rhesus ibu dan janin berbeza...cuma aku rasa dia tak sayang mulut..penah keluar dari mulut dia nanti kalau ada anak payah dah nak jalan2 berdua dgn suami...tak baik ckp gitu...bila Allah tarik balik nikmat anak tu sape yg rugi....aku dgn suami jln mengendong anak...siap main nyorok2 lagi kat celah2 baju dgn Ali..ada orang yg dapat 7 anak..setahun sorang..aku tgk laki dia dukung anak kiri dan kanan tgn...lucu tapi respeklah kat bapak dia....anak itu rezeki...aku dgn suami jumpe hujung minggu je...hujung minggu mmg musim mengawan bagi kami berdua...hohohoho.....semoga Allah kurniakan kami anak2 yg soleh, sihat, sempurna akal dan tubuh badan...
     walaupun dok jauh dgn suami...aku masih rasa bahagia...cuma aku rasa rugi dari segi kasih sayang..sepanjang 3 tahun setengah kami dok jauh....suami aku masih seorang yg bertanggungjawab dan tidak mengabaikan aku dan Ali...alhamdulillah...semoga bahagia ini kekal hingga ke akhir hayat kami berdua...Amin...bye...

No comments: