Perkahwinan Kami

Daisypath Anniversary tickers

Dan Cinta Itu Menemukan Kita

Daisypath Anniversary tickers

Monday 9 January 2012

Mengepam Susu Terus Ke Suri Milk Storage Bag

Assalamualaikum...


     Hai semua...entry ni tak berbayar ye....hmmm...baru je jap tadi baca entry dari owner Lunatots di blognya diyaluna mengenai suri milk storage bag (SMSB). uniknya SMSB ni anda boleh pam terus susu ke dalam storage bag tersebut. wow macam senang je dgr...korang try la singgah blog dia...nampak gambar nya mcm senang dan best je. tak payah susah2 nak basuh botol...hmm...nanti InsyaAllah anak kedua ni nak breastfeed betul2 cuma ada beberapa perkara nak improve. 

  • first nak kumpul duit nak beli medela freestyle.
  • tak nak skip waktu perah.
  • nak ajar anak makan betul2.
  • nak sentiasa bagi susu bila baby bagi cue. dulu masa ali baby dia buat 'o' shape pada mulut tanda nak susu. tapi aku tak tau. aku ingat mmg saje nak wat muke comel. kalau lambat bagi susu, baby akan grow up jadi baby yg tak sabar dan sentiasa nak cepat je semua benda. mcm tulah perangai ali skang. susu nak cepat. pakai diaper nak cepat. kalau lambat dia 'merampuih'...
  • kalau diizinkan Allah nak breastfeed anak sampai 2tahun dan nak bagi Ali susu badan semula. mungkin Ali akan reject nenen aku...so, aku perah bagi dalam botol.skang pun kalau aku bagi nenen aku kat ali dan dan tu jugak dia buat bunyi 'bwekkkkk'...
 inilah azam tahun baru aku...cewah...gedik berazam...ok lah banyak kerja ni. bye...

No comments: