Perkahwinan Kami

Daisypath Anniversary tickers

Dan Cinta Itu Menemukan Kita

Daisypath Anniversary tickers

Monday 2 January 2012

Happy New Year But I'm Not So Happy

Assalamualaikum...

      Happy New Year...Goodbye 2011...Welcome 2012...but i'm not so happy...aku baru je pas anta suami ke stesen bas sebab dia dah nak balik Pahang...sedihnya...setiap kali cuti sekolah habis...nilah perasaan yang aku terpaksa hadapi...orang lain gambira sambut new year tapi aku terpaksa tahan air mata...dalam setahun cuti paling lama yang aku dapat dok dgn suami masa cuti sekolah hujung tahun...ni jelah masanya...
     Kadang2 aku rasa aku tergolong dalam orang2 yg byk menghadapi perit maung hidup...dari kecil...sampailah dah tua bangka ni...tapi kalau di fikirkan semula, ada orang yang lagi susah hidupnya daripada aku...ada yang terpisah sampai ke Sabah dan Sarawak..jarang2 dapat jumpe suami atau isteri...kalau ada ape2 hal emergency memang susah...tu pasallah aku pelik mcm mane diorang arrange pertukaran kakitangan kerajaan...aku paling benci alasan2 yg cliche yg padahal kite dah tau dah taktik diorang malas nak layan masalah kami ni...senang citer mcmlah kami ni bodoh sangat...aku rela tak naik gaji asalkan korang approve borang pertukaran dan dapat duduk dgn suami...yg tu aku lebih appreciate...still aku masih berbelah bagi nak terlibat dalam future election selagi masalah seperti ni masih di pandang remeh....sebenarnya bukan ape...bila aku tatap muke anak aku yg tak tau ape2 padahal dia nak kena tinggal dgn ayah dia...aku rasa pilu mencucuk2 dalam hati aku...mungkin salah satu sebab kenapa byk gejala keruntuhan sosial zaman skang terjadi sebab institusi kekeluargaan di pandang sepi...just my opinion...
     Sepatutnya start tahun baru, azam berkobar2...tapi aku rasa moral down....bye.....

No comments: