Perkahwinan Kami

Daisypath Anniversary tickers

Dan Cinta Itu Menemukan Kita

Daisypath Anniversary tickers

Thursday 28 July 2011

I'm Not Single

Assalamualaikum....
    
     Hai....entry kali ni tajuk mcm filem lakonan Lisa Surihani dan Farid Kamil (aku pun tgk filem cinta tau). Aku berblogging ada tujuan tersendiri...bukan sesaja je nak buat benda ni...walaupun buruk blog aku ni tapi this blog especially dedicated to my husband and baby (sebenarnya yg paling utama untuk anak aku..ehehehe..marah encik suami). Macam tajuk lagu Hujan- Bila Aku Sudah Tiada..hope bila anak aku terbaca boleh buat dia tersenyum menceriakan hari2 dia. Semoga dia tahu betapa kasihnya ibu dan ayahnya pada dia...dan semoga dia tahu kisah kami sehingga lahirlah dia yg kami cintai.
     Masa mula2 mami jumpa ayah----i'm not single....yes....i'm not single. Tapi walaupun not single rasa mcm takde pakwe pun.....relationship ape tak bercakap dkat sebulan...pakwe pulak sibuk dok kejar betina sana sini....daripada sakit hati...let me dump him first...puas hati....but before i dump him....i befriend with a cute looking guy. yes your father is a heart throb but he never knew. but he doesn't like me. he likes my friend. me....is just invincible to him....everyday i just watched him trying to befriend with my friend. we are in the same class at matriculation. i dont know why but at the end he gave up with my friend. my friend is an uptown girl, rich and sophisticated. but he comes with a well-to-do background family. may be the background matters too much for the girl. yes, it matters...she told me. but still, after he gave up....we are just friend. we just say hi when we met. sometimes we pretend like we doesn't exist in the class..(pura2 la aku tak nampak kau, kau tak nampak aku...siap dia tolong ngoratkan aku untuk member dia).
     Kami mula rapat masa hujung sem 1. tu pun just say good luck 4 the exam. Tapi itulah permulaannya.....daripada say good luck terus melarat bersembang segala bagai tiap2 hari....bila dah angau sembang apa pun jadi...cthnya...bapak awak bela lembu berapa ekor pun leh jadi topik berbual. Rasanya masa dok ekjas aku pun...ada girl yg dok syiok kat dia bagi kad dan mesej. Tapi mungkin kitorang sekelas, slalu jumpa.....so aku ada kelebihan kot kat situ. Masa awal sem 2 baru dia luahkan perasaan dia kat aku....owhhhh...berbunga2 cinta mcm lagu Misha Omar dalam hati aku masa tu...tapi control dulu...x leh la tunjuk yg kiter excited. lagipun kalau aku nak luahkan dulu kat dia...sorry naik lori lah....sb aku mmg sombong (dia kata aku budak sombong). padahal dalam hati....terlompat2 nak kata i love you too....hehehehehehe....sebelum aku menerima cintanya..i have to break with a stupid guy who dont know how to appreciate women...so...bye2...jgn ingat perempuan ini lemah..fizikal mmg lemah dari lelaki...tapi...sekecil2 hati perempuan pun...sangat waja berbanding lelaki. jgn ingat mudah sangat nak permainkan perempuan sebab bila perempuan angkat kaki tinggalkan seorang lelaki...dia takkan menoleh ke belakang lagi dah....kesabaran perempuan pun ada limit gak...
     Dan aku menerima lamaran cintanya pada aku (kecik2 dah nak bercinta..anak2 jgn ikut ye). Still i'm not single again. hahahahaha. What a wonderful world. mmg satu keputusan yg berani mati punya....aku hanya bertawakal kepada Allah saja masa tu...Masa mula couple 2, tak de sape yg tau...member pun x tau..kitorang dating pas kuliah...kwn2 aku dan kwn2 dia pun wonder knpa kitorang ilang pas kuliah...Orang tau pun masa kitorang jalan sama2 gi bli roti kat kedai resort...he...kecoh gak la sebab budak2 girl kelantan tak suke aku couple dgn dia sebab girl yg selalu bagi mesej dan kad kat dia tu dalam geng yg sma so dia rasa mcm dipermainkan. Jadi masa tu dia kena explain to that girl yg dia sebenarnya takde perasaan dan anggap sebagai kwn sahaja.
    Dekat 9 tahun  semua tu berlalu..it still fresh in my mind..rasa mcm baru semalam kami cinta monyet..Dalam tempoh 9 tahun ni segala badak dan badai dah melanda. alhamdulillah setakat ni kami dapat handle dan hadapi. penah gak hadapi situasi yg sgt konflik yg mmg wat hubungan jadi goyah tapi jodoh kami kuat. pengalaman bertemu, bercinta, bertunang dan berkahwin dengan suami aku mmg sangat indah.. dia juga penyokong aku dalam ape jua yg aku lakukan....kalau nak cerita secara detail may be anak aku tak habis baca...cukuplah sekadar dapat wat dia tersenyum...ok....bye...

1 comment:

Kak Amy said...

Selamat berpuasa amy singgah di sini dan follow , jemput ke sinar raudah ye..happy blogging.