Perkahwinan Kami

Daisypath Anniversary tickers

Dan Cinta Itu Menemukan Kita

Daisypath Anniversary tickers

Friday 22 July 2011

Lunatots Cloth Diaper

Assalamualaikum wbt...
Hai semua....he...semua tu mcm la ada org baca blog saya...hehehe..lamanya tak nulih bende dlm blog ni...hari ni nak citer pasal Lunatots Cloth Diaper a.k.a CD. Saya ni nak kata cepat terpengaruh tu...tak le juger...tapi bile niat hati tu nak bagi yg terbaik pada my son...sanggup perabis apa saje..Saya tergerak hati nak try CD ni melalui pengalaman saya sendiri memakai pads bila datang bulan. sangatlah tak selesa. panas...gatal...kiter ni leh lah lagi mencari cara untuk atasi rasa gatal...tapi oleh sebab saya ada perasaan terlebih empati pada anak saya..saya cube selami jiwa anak saya yg leh kata sejak lahir asyik pakai disposable diaper (DD) yg materialnya sama je dengan pads yg kite gune utk datang bulan tu...saya rasa mesti panas dan gatal bontot n tote dia, cume tak reti nak kata jer. Baru2 ni adik saya yg darjah 1 tu, cirit birit. so my mom bagi dia pakai DD. saya tanya dia..."adik apa rasa pakai DD"..dia kata "panas pastu gatal jugak"....mmg penggunaan DD ni senang sgt tapi cubelah fikir betapa azabnya baby kiter pakai benda tu bertahun2 sampailah dia leh poo poo dalam bilik air sendiri. kesian dia. sedangkan kiter yg pakai pads dalam seminggu hanya alas kat bahagian ehemmmm tu pun, rasa azab. kan!!!!!
Atas sebab tu jugaklah, saya dan husband nak try berCD. Kami mula dengan 2 keping jenama X. So far, ok tapi velcro dia X bagus cepat tanggal. Then, kami bli Lunatots Velcro pakej 5 keping trus. harga sekeping around RM 50. jadi, 5 keping CD velcro Lunatots around RM250 and above. Hasilnya memang superb......sungguh...x de ruam lampin dh...and baby pun npk happy...tak meragam time panas..bontot dia pun x la berpeluh2 pakai disposable diaper. skang kami dah ada 20 keping Lunatots CD Velcro.



 Nak bli sekaligus mmg tak mampu tapi kami bli by month. skang tak pakai dah DD. pakai CD Lunatots je. Ada je yg button tapi velcro lagi cepat  aplikasinya bagi ibu yg sibuk bekerja and baby yg semua benda nak cepat je. Material Lunatots pun bagus. kain nya lembut...and breathable for baby skin. aku bukan spokeperson for Lunatots company tapi aku bercakap untuk share dgn ibu2 semua yg mungkin ter'hop' in blog bahawa lampin Lunatots sangat bagus. lagipun untuk jangkamasa panjang memang jimat....So,ibu2 semua, kalau rasa sayang baby dan kesian kat baby...tryla CD ni ek....till then.....tata....


 

No comments: